Sunday, April 17, 2011

Pulang marilah pulang...


Setelah hampir 2 minggu berkampung di Sarawak, maka semalam dan hari ini sudah melihat akan jentera yang hadir pulang ke semenanjung.Yang datang dari berbagai pelusok tanah air mewakili parti masing-masing mula berangkat mengikut penerbangan yang telah ditetapkan. Air Asia dan MAS menjadi pilihan. Apa pun mereka harus menerima hakikat berlapang dada apa jua keputusan rasmi dalam PRN Sarawak kali ini.

Ya mungkin ada diantara jentera yang letih dan ada yang sampai tak sabar-sabar nak pulang ke pangkuan keluarga. Ianya satu kerinduan yang berbaloi bila mana segala hasil kerja berjaya dan dapat diterjemahkan di keputusan PRN ini. Bagi yang gagal dan hilang wang taruhan, maka disana ada kerja untuk mereka bermuhasabah kenapa dan mengapa mereka kalah. Bagi yang menang disambut dengan tugas yang lebih berat kerana segala janji yang ditabur perlu dikotakan dan ianya bukan terhenti setelah bergelar YB sahaja.

Aku, yang sekarang ni sedang menikmati secangkir kopi di LCCT hanya mampu merenung masa depan untuk pengundi yang pernah aku temu di Sarawak lalu. Harapan yang mereka sampaikan kepada aku mungkin tidak dapat tidak perlu diolah agar mereka di Sarawak terus dengan kehidupan yang ceria. Kek lapis, mee kolok, umai, ikan terubok masin dan sebagainya akan terus menjadi makanan istemewa di Sarawak.

Apa pun untuk BN di Sarawak, tahniah untuk mereka yang telah berjaya menjadi sekali lagi peneraju kerajaan Sarawak. Didoakan keamanan dan keharmonian di Sarawak akan terus berkekalan hendaknya. Amanat yang dianugerahkan oleh rakyat Sarawak kepada BN, maka terjemahkanlah ia menjadi satu transformasi yang dicanang dalam menifasto BN yang lalu. Maka, yang pulang marilah pulang ke semenanjung dengan berbekalkan pengalaman selama 12 hari atau lebih di Sarawak dijadikan sebagai panduan gerak kerja yang belum selesai. Aku pula, meneruskan destinasi seterusnya untuk bertemu keluarga tercinta....

1 comment:

  1. Aduii...Dah balik bro?no worries...Nanti kita jumpa lagi..InsyaAllah..Sms - sms laa kalau ada masa..orite.. :)

    (jejaka hensem yang ko jumpa kat 7 eleven sehari sebelum ko balik KL)

    (^_^)

    ReplyDelete