Monday, April 4, 2011

Laungan keramat untuk Anwar...


Satu tika dulu di era reformasi melanda Malaysia, laungan keramat menjadi azimat buat Anwar ibrahim dan seluruh pengikutnya. Dalam teriakan lawan tetap lawan menjadi sumber inspirasi buat sang reformis untuk terus berada di jalan-jalan menentang kezaliman. Namun kini, 2011 ianya tidak lagi seperti dulu. Dimana sang reformis sebenar mula menyepi dan tak kedepan walau dengan isu-isu baru untuk Anwar Ibrahim. Kenapa ianya berlaku dan kenapa tiada golombang seperti dulu untuk turun membela Anwar yang kini terus dilanda masalah.

Dulu ianya satu perjuangan suci, perjuangan menegakkan keadilan, namun kini , ianya berbentuk peribadi. Kalau dilihat dalam PKR sendiri, siapa reformais yang berani ke jalan raya untuk membela Anwar tika ini. Rata-rata tahu yang berada dalam PKR ini hanyalah tin kosong, dan hanya mereka -mereka yang mahukan kerusi -kerusi empok, atau duduk didalam kamar berhawa dingin sahaja. Perjuang yang telah pupus dek kerana makhluk yang ada dalam PKR menghalau mereka dan kini...para perjuang sejati hanya memikirkan periuk nasi mereka sahaja.

Tiada kabar buat sang reformis tika ini... tiada berita untuk mereka keluar membela Anwar untuk memertabatkan hasrat murni Anwar menjadi Perdana Menteri. Itu lah cita-cita sejati Anwar sehingga lupakan sahabat lupakan teman seperjuangan dalam organisasi islam lamanya. Hingga beliau sendiri diulit mimpi indah dan sanggup melakukan apa sahaja, demi mengapai cita-citanya.

Hari ini hari gelap buat Anwar apabila tayangan aksi ranjang ditayangkan di media maya juga di TV 7 jam 7 malam tadi. Apa yang dilihat disini bukanlah apa yang diwar-warkan. Perut buncit seperti didakwa tidaklah buncit bila dilihat di tayangan tadi. Tapi yang nyata Kak wan sahaja yang dapat membandingkan susuk tubuh itu kepunyaan siapa. kalaulah Allah jadikan manusia itu 7 orang yang serupa maka ianya mungkin terjadi. Namun untuk meyakinkan diri maka kali ini Anwar perlu bersumpah dengan nama Allah bahawa beliau bukanya orang didalam video tersebut dan malah beliau difitnah.

Sehingga saat ini, Anwar masih membisudan terus menafikan tanpa ada sumpah atau membawa perkara ini ke mahkamah dengan laporan polis. Apa dan dimana laungan lawan tetap lawan yang dulunya berani untuk dirinya laungkan. Apa yang penting disini penafian perlu ada asasnya dan kita sebagai umat Islam maka penafian itu berserta dengan sumpah. Maka disini barulah ianya menjadi asas untuk menafikan segalanya.

Mungkin ada yang menyatakan bahawa selepas ini satu demi satu pembongkaran yang akan dibuka terhadap Anwar. Nah kenapa Anawar menjadi mangasa. Jawapannya mudah, kerana beliau berada dalam gelanggang politik. politik itu seni serbamungkin, maka Anwar yang sudah lama masuk digelanggangnya maka bukalah tarinya dan sepak terajang politik itulah namanya. Maka, bila Anwar memilih jalan berpolitik diakhir tahun 70an, dan menyertai UMNO, maka disitulah bermula titik tolak gelanggang dibuka untuk Anwar berpancak. Tidak salah untuknya kerana Anwar sendir yang memilh jalan itu sehingga beliau juga pernah berjaya menjawat jawatan orang no 2 didalam negara. Maka jatuh bangun dalam politik yang serba kotor ini, haruslah diterima oleh Anwar, isteri serta kelurganya dan juga pengikut reformasinya. Laungan lawan tetap lawan itu memang cocok untuk Anwar kerana itulah beliau terus berlawan dengan laungan keramatnya....

No comments:

Post a Comment