Tuesday, May 17, 2011

Ron 95 Naik lagi?


Aduhhhh... Ni la keluhan rakyat dan juga aku sendiri yang aku dengar, minyak naik lagi, naik la, turun tak pernah sekali. Aku dah rasa mual dengan Ismail sabri ni, sekejap kata tak naik sekejap kata naik. Ni apa hal ni...Kalau nak naikkan harga minyak Ron 95 ni, tak yah la buat kenyataan akhbar yang Ron 95 ni takkan naik sehingga tahun depan. Ni dah jadi bola tanggung ni. Puak pembangkang dah mula nak bertepuk tangan, rakyat dah makin meluat kat kerajaan. kalau dulu kata tak naik maka jangan la naikan, ni ada pulak tup tup bulan depan nak kaji pulak harga.Kalau dah kaji tu kira nak naik la tu.


Oi Sabri, kau ni reti ke tak reti jadi Menteri ni. Kalau kau rasa tak boleh jadi menteri kau balik je BERA tu dan bukak warung jual ikan patin masak tempoyak. jangan dek kerana kau naikan harga minyak seluruh rakyat bencikan kerajaan. Yang jadi aku muskilnya , tiap kali YAB PM pi luar negara je , si Sabri ni mula meroyan pasal nak naikkan harga minyak. Aku pelik gak, dia tak tengok ke tika ini rakayt dah terlalu terbeban dengan kenaikan harga. Aku tak kisah kalau dia tak buat kenyataan dulu tu dalam akhbar, ni dah kata tak naik tiba-tiba nak semak lak harga... Mampos la kau ni Sabri....


Lagi satu Sabri aku nak habaq kat hang, kalau kau ni tak leh jadi Menteri, ko jadi je manager anak kau tu, lepas tu kau sebut je la harga berapa yang kau nak, bila anak kau nak buat show. Pelik betul la aku ni...


Apa relevennya kalau dah berjanji dengan rakyat tapi tak pernah nak tunai. Ini yang membuatkan rakyat akan terus membencikan kerajaan. Apa salahnya dikala ini segala Syarikat GLC kerajaan yang dah untung berjuta tu bantu balik kerajaan dalam menagani isu ini. Gaji CEO pun dah dibayar terlalu tinggi, dan mereka hidup pun dah macam biawak hidup dan kini apalah salah nya membantu kerajaan dalam krisis ini. GLC sudah masanya mereka ini membantu dan bukan hanya untuk mencari untung...


Kalau asik duk hentam pembangkang pun, sesekali kena jugak kerajaan dengar keluhan rakyat dan bantu rakyat. Bukan mengharapkan sokongan kosong, tapi kerajaan kena ingat di PRU13 ini akan datang 'silent protest vote' dari rakyat diatas kesesakan hidup mereka tika ini.



P/S Aku pakai minyak Disel, kalau Disel pun naik baik aku naik basikal...

No comments:

Post a Comment