Sunday, November 28, 2010

Ketuanan Melayu....

Siapa la pulak nak jaga orang Melayu dalam PKR kalau Presidennya sendiri menolak ketuanan Melayu. Orang-orang PKR betepuk dan bersorak bila si presiden menyatakan bahawa penghapusan ketuanan melayu itu perlu dilaksanakan. Malah Pak penasihat pun menyatakan perkara yang sama. Pak penasihat dan si presiden pun dua-dua dah nyanyuk, maklum la parti tu anak beranak yang punya, ikut suka dia la nak kata apa. Dulu satu ketika bila bergelar orang UMNO, mereka anak beranaklah yang kuat mempertahankan ketuanan melayu, nah bila dah puas makan hak melayu maka lupa pula nak jaga hak melayu, malah nak hapuskan terus...Tak ingat ke keluarga mereka ini kaya dek kerana UMNo yang tolong mak bapak mereka. UMNO lah yang bagi bisnes kat kroni-kroni mereka.

Sekarang bila dah ada parti sendiri, maka segalanya dilupakan. Kalau nak raih sokongan kaum lain pun, jangan la nak pertikaikan perlembagaan Malaysia (152) (153) tu. Takkan rela mengadaikan maruah bangsa sendiri. kalalu dulu masa sang suami menjadi TPM pun sang isteri pasang badan , lupa lak kenikmatan menjadi isteri TPM, lupa lak yang UMNO itu asal kehadiran keluarga mereka yang kini hidup selesa. Anak-anak mereka masa tu kecik-kecik lagi, namun ketika itu anak-anak mereka dibesarkan dengan kemewahan. Tak pernah kenal erti susah , dan bagimana nak hapuskan hak ketuanan Melayu, kalau diri itu datang dari keluarga yang senang.

Fikirla wahai Azizah dan Anuar, bagaimana orang-orang kampung yang hidup melarat yang hak mereka tak lagi dijaga, bagaimana pula hak keistemewaan melayu kampung kalu ditarik balik. Siapa yang perlu dibantu dan membantu kaum sendiri kalau kaum sendiri yang membuka ruang untuk penghapusan hak mereka. Sedarlah wahai Azizah dan Anuar, setelah suami kamu menghina Malaysia di luar negara kini kamu suami isteri dan keluarga kamu nak hapuskan hak melayu. Kamu ingat sedikit dan fikirlah sendiri ini bumi Melayu, jangan kamu jadikan alasan dan gunakan ayat AlQuran. sedangkan kamu dibesarkan dibumi ini. anak-anak kamu (kecuali anak lelaki kamu Ehsan yang kini di US dan dah dapat PR pun disana) juga dibesarkan dengan kemewahan hasil bumi Melayu ini.

Inilah parti yang aku rasa mula mencari-cari dasar untuk diperjuangkan. Inilah pati yang mula nak karam dan dah mula melalut. PKR atau Parti Karam dan Rebah ini mula cuba menarik sokongan bukan melayu dan dah mula nak lupakan Melayu yang satu ketika dulu dipukul dan dihambat oleh polis semata-mata demi reformasi demi Anuar demi memperjuangkan keadilan. Tapi bila diri dah mula rasa selesa dan bila anak beranak dah mula tamak haloba, dan bila dosa disamakan dengan pahala, maka inilah jadinya. Sanggup mengadai hak melayu. sanggup nak hapuskan hak melayu, kenapa tak jual saja Malaysia ini kepada US atau Australia wahai Anuar.

Aku ras cukup la setakat ini PKR itu disanjung sanjung. Cukup la setakat ini sahaja yang aku tak rela betolerensi dengan PKR. kalau maruah Melayu pun sanggup digadai, dan kepala bapak dia ingat ni negara komunis ke??? Cukup la , sedar la wahai semua umat melayu. Inilah Anuar dan Azizah yang sudah mula menunjukkan taringnya dan tembelangnya. Maka Melayu-Melayu yang masih bodoh menjunjung reformsi yang tak lagi reformasi, sedarlah segera, yang anda sedang ditipu dan di sehir oleh penjual bangsa dan pengkhinat bangsa. laknatlah keatas keluarga kau wahi Anuar dan Azizah jika kau masih mahu menjual hak bangsaku, hak Melayu.....

No comments:

Post a Comment