Friday, October 29, 2010

Kempen oh kempen

Dah hampir 5 hari berkempen, baik PAS mahupun BN di Galas, namun masing-masing masih mencari buah kilas untuk meraih sokongan rakyat untuk mengundi parti mereka. Pelbagai isu yang dibawa, pelbagi cara dan strategi yang telah digunakan. Setiap hari ada saja jalan atau buah fikir yang mampu dicakna dan di cerna untuk satu tujuan , untuk satu matlamat iaitu menang dan menang di PRK N45 DUN Galas. Tanpa segan silu segala nya dibolehkan didalam PRK ini . Fitnah dan sebagainya tak kirala yang menabur fitnah itu dari kumpulan yang mendukung Islam atau kumpulan yang mendukung Melayu. Islam diluar apa lak didalam.

Ceramah perdana , ceramah kelompok segala macam ceramah semuanya untuk meyakinkan dan menerangkan pengundi apa sebenarnya yang ingin mereka sampaikan. PAS yang dulunya pernah berkata tidak mahu berkerjasama dengan orang kafir namun zaman berubah sekarang ini. Mereka semakin rapat dengan orang kafir harbi ini. Di peluk ditatang disambut bak raja , tak sedar satu ketika dulu dimaki kaum cina ini tapi sekarang PAS angap mereka ini sedara dan waris untuk menarik undi.....Aduhhh pening kepala aku, mana dia yang dikafirkan dahulu tapi sekarang tahluf siyasi diberi nama. Cuba la jangan topengkan Islam itu , cuba la jaga nama Islam itu, cuba la insaf wahai umat yang memperkudakan Islam itu.....

Kesian mula terdetik melihat para muslimat yang dijanjikan surga untuknya bertungkus lumus berkempen untuk calon yang mereka kata bersih dari dosa...Bersih dari dosa ???? Tahap wali ke calon kita ni atau maksum dan tiada dosa seperti nabi???? Muslimat yang bertugas , berkempen tanpa ada orang yang terangkan siapa dia calon yang cuba mereka kempenkan. Tanggungjawab mereka dirumah ditinggalkan ke? atau mereka ini tak kisah langsung berkenaan dengan rumahtangga janji masuk surga demi calon yang entah siapa siapa.

Yang tua yang muda semua turun berkempen di Galas. Ada yang berjaga sampai ke pagi demi untuk calon mereka menang bagi PRK kali ini. Yang ego pun ada gak, itu sudah pasti, berkerumun bersama pak menteri, hinggakan rakyat yang nak mengundi tak sempat nak berjabat tangan dengan pak menteri.... Bagi la peluang untuk kali ini, kita dengar betul-betul dalam kempen kita ini apa yang rakyat nak, apa yang rakyat perlukan, apa yang perlu dibereskan kepada rakyat. Jangan lupa dan alpa, tika ini hati pengundi amat lembut selembut sutera yang perlu dijaga bak menatang minyak. Apa pun janji harus dikota, agar ia terus dilaksana demi anak-anak Galas dan demi rakyat Galas yang dahagakan sentuhan kasih lebih 20 tahun.

Kempen oh kempen harus diteruskan berbaki 5 hari ini. Jalan menuju kejayaan masing-masing telah diterokai. Segala strategi, segala formula digunapakai buat 5 hari terakhir ini. Apapun sebagai parti yang bertanding aku berharap dalam kempen oh kempen ini teruskanlah hajat mu itu, namun janganlah Islam diheret, jangan lah Islam itu dikeji , dan janganlah kau bertopengkan manusia yang jiwanya hanya sama dengan binatang, hipokrit tetap hipokrit dan dosa tetap dosa. Ya Allah kau ampunilah dosaku dan dosa seluruh umat Muhammad....Amin......

No comments:

Post a Comment