Saturday, April 7, 2012

MPKB kaut makan rasuah, betul ke???


Majlis Bandaraya Islam Kota Bharu (MPKB) yang dilihat penguatkuasa mereka oleh rakyat Kelantan sebagai satu badan yang kuat makan rasuah.. Adakah kenyataan ini benar atau hanya bualan kosong? Kalau ianya benar, kenapa pihak SPRM Kelantan hanya duduk berdiam diri sahaja. Ini kerana ramai yang merungut, dari pihak penguatkuasaan MPKB hinggakan untuk meluluskan lesen dan perniagaan atau perumahan tempatan semuanya dikatakan mintak duit pelincir. Bukan diminta kepada orang melayu tapi katanya MPKB hanya meminta kepada kaum cina yang rata-rata memang hidup mereka suka bagi rasuah.


Tak hairan lah jika kes Nik Aziz boleh terlepas dek kerana kurang bukti, maka pihak SPRM di kelantan juga perlu diaudit (jika perlu). Ini kerana ada kabar angin yang mengatakan pihak SPRM kelantan ini tidak telus dan Pengarah SPRM kelantan sendiri orang PAS (betul ke???). Apa komen mereka selepas ini?

bebrbail kepada isu MPKB , rata-rata peniaga-peniaga kecil yang sering merungut dengan tindakan MPKB dalam melaksanakan tugas mereka, duit pelincir menjadi persoalan untuk menutup mata mereka dari mengambil tindakan...Adakah dakwaan ini benar atau iannya songsang??? Tapi kalau tak de angin masakan pokok bergoyang??? Jadi Nik Aziz jangan buat tak nampak hal ini, dikala sibuk nak menegakkan negara Islam dan nak laksanakan Hudud, di Kelantan sendiri rasuah bermaharajelela.


Cubalah pihak SPRM sendiri melihatkan diri mereka yang tidak bertanggungjawab dari dalaman SPRM sendiri serta pihak MPKB yang didakwa kuat makan rasuah. Hanya sebagai teguran dan ianya selari dengan kata-kata Nik Aziz , membangun bersama Islam atau membangun selari dengan rasuah....


p/s, org bagi rasuah ko terus tidooooo....

No comments:

Post a Comment