Wednesday, March 9, 2011

2-0 KO atau OK

2-0 untuk BN menumpaskan PAS dalam 2 PRK di Kerdau dan Merlimau.. Setelah seminggu berkempen dan hadih untuk kepimpinan UMNO dan BN untuk meraikan kemenagan bergaya dan mejoriti yang meningkat di kedua-dua DUN. Kemenagan yang boleh dilihat sokongan rakyat atas dasar dan kepimpinan yang mahu berubah. Kepimpinan yang membawa satu teransformasi menuju era yang diidamkan oleh rakyat. Namun, ianya satu amanah yang hakiki yang perlu digengam sehingga menjadi abu.

Pertanda 2-0 ini boleh dijadikan sebagai pusingan KO untuk PAS dikala mereka tercari-cari sokongan Melayu. Sokongan kaum Cina sudah menurun dan kini mereka cuba meraih sokongan Melayu dengan cuba menampilkan bahawa PAS kini adalah pembela Melayu Islam... OK buat UMNO dan BN yang nampak selesa dengan perkembangan momentum sokongan rakyat berbilang kaum sekarang ini. Namun, perlu diingat oleh UMNO dan BN, OK itu ada kalanya dengan mudah akan menjadi KO apabila UMNO dan BN balik ke perangai asal. Segala yang dijanji pada rakyat tidak dikota. Segala perangai lama dikaut kembali dan dijadikan kiblat untuk sekian kalinya.

Apa jua keputusan yang diterima untuk kedua-dua DUN didalam PRK ini perlulah disimpulkan dan dijadikan pengajaran buat UMNO dan BN yang akan berdepan di PRU akan datang. Segala kesilapan dan postmortem perlu dibuat. Bukan dilihat kejayaan itu sebagai syok sindiri namun, kejayaan itu dijadikan iktibar untuk terus maju dan terus disanjung oleh rakyat jelata. PKR dan PAS sibuk mengadakan postmortem untuk kesekian kalinya dan mereka ini tanpa jemu mencari segala macam strategi dan formula untuk sokongan rakyat. Maka, UMNO dan BN perlu ada keyakinan untuk berdepan dengan kritikan-kritikan dan pembetulan yang perlu dibaiki.

KO atau OK kali ini menjadi pembakar semangat untuk para jentera UMNO dan BN untuk terus menyumbang tenaga dalam menghambakan diri untuk rakyat. Kerja untuk rakyat dan zaman menjadi tokeh atau Tuan Besar telah berlalu. Bukan lagi masa untuk kita berehat dengan sindrom selesa yang sedia ada. Diulik mimpi terus menerus... Satu fenomena yang perlu dikekang dan dijadikan simbolik untuk terus berkerja demi Agama, Bangsa dan Tanahair.

Aku sebagai rakyat yang cukup bangga dengan pemimpin yang inginkan satu anjakkan perubahan atau transformasi membina. Sesatu yang telah lama aku idamkan untuk melihat perubahan demi anak bangsaku. Rasuah dan segala korupsi dinyah dari muka bumi ini. Setiap pemimpin yang tidak berkerja didoakan agar mereka ini dicabut nyawanya. Pemimpin yang malas dan hanya memikirkan untuk mengaut keuntungan poket sendiri dimaki dan dihamun agar mereka ini menjadi hina dimata rakyat....Maka KO dan OK kali ini difikir-fikirkanlah untuk kita terus maju kedepan dengan visi 2020 dikecapi bersama tanpa ada batasan atau tembok penghalang.

No comments:

Post a Comment