Sunday, June 12, 2011

Hasan Ali membawa diri?


Apabila Hasan Ali sudah mula dipinggirkan oleh rakan karib, maka disini bermula agenda penguasaan PKR dan DAP di negeri Selangor. Maka Hasan Ali yang dilihat oleh sekutunya begitu vokal dalam memperjuangkan Islam sudah tiba masanya Hasan Ali disingkirkan secara terhormat. Hasil desakkan dari rakan pakatan maka PAS Pusat mula akur akan kesannya jika membiarkan Hasan Ali terus bersuara di Selangor. Maka, mainan siapakah ini semua setelah Hasan Ali berjuang bermati-matian demi Islam...Caturan siapakah ini semua agar mereka yang berkepentingan tidak lagi bertelagah dengan Hasan Ali.

Setelah Hasan Ali berhabis-habisan dengan wang ringgit memperjuangkan PAS di Selangor, masa sudah tiba untuk PAS sendiri membalas jasa Hasan Ali dengan melupuskan namanya dari senarai pemimpin PAS Selangor. Apa salah Hasan Ali kalau dilihat dari sudut KPI kerjanya menerajui PAS Selangor. Hasan Ali lah yang dilihat memperjuangkan hak kepentingan orang Islam di Selangor. Tapi disebalik tekanan Hasan Ali, ada dikalangan pemimpin PAS di Selangor kurang senang dengan sifit vokal beliau dan tekanan dari PKR dan DAP juga menjadi punca utama PAS di Selangor mula melutut akan kehendak mereka.

Tidak dilantik sebagai AJK pusat malah orang yang berkali-kali kalah dalam pertandingan AJK pun dilantik setiap kali pemilihan PAS (Anuar Tahir x UMNO dan X PKR). Apa kurangnya Hasan Ali dari sudut perwatakannya serta gerak kerja mendukung sepenuhnya PAS. Atau kini Hasan Ali sudah kehabisan wang ringgit dan beliau perlu diketepikan...Rasanya PAS sudah hilang pertimbangan tanpa ada rasa kesukuran dan tanpa ada rasa bersalah terus membuang Hasan Ali di tahap memalukan. Apakah ini sebagai hukuman buat Hasan Ali dengan kelantangannya mengkritik para pemimpin PAS. Hukuman yang perlu beliau hadapi secara halus tapi membawa kepada keperitan dalam dunia politik ini.

Untuk Hasan Ali dan pengikutnya di Selangor, anda sudah dimainkan oleh Khalid Samad dan para pemimpin PKR dan juga DAP Selangor. Buka mata anda dan berfikir secara logik. Jika anda itu dianggap seorang yang diperlukan dalam PAS, maka anda akan disanjung, tetapi sebaliknya , anda kini tak lebih dari sampah yang hanyut entah kemana membawa diri...Malu tetap malu, dan inilah resam politik kotor yang dimainkan oleh PKR dan DAP terhadap PAS. Hasan Ali terus membawa diri entah ke mana...

No comments:

Post a Comment